П 4 Інтегральні показники логістики підприємства.
Виконати задачі 25-32 з практикуму (с.73).
25. Механічний цех використовує 8 т основних матеріалів на місяць. Транзитна норма відвантаження 50 т. Заготовчі витрати на закупівлю 1т при транзитній формі постачання становлять 3000 грошових одиниць, при складській - 4000 гр. од. Витрати по зберіганню 1т основних матеріалів становлять 200 грн. на місяць. Виберіть раціональну форму постачання основних матеріалів.
26. Зі складу підприємства за адресою споживача необхідно відправити 500 деталей вагою 6 тон. Відстань перевезення - 100 км. Споживачеві потрібно отримати метал за 3 години з моменту замовлення. За кожну хвилину затримки в постачанні споживач стягуватиме штраф в розмірі 0,5 грн за одну годину затримання. Яким транспортом слід перевозити метал споживачеві? Додаткові дані наведено в таблиці.
Таблиця
Показники |
Автотранспорт |
Залізничний транспорт |
тариф, грн/ткм технічна швидкість, км/годин можливі втрати часу під час перевезення, годин: -зупинки перед світлофорами та семафорами. -зупинки на залізничних переїздах. -зупинки на шляху в разі непередбачених обставин. |
4,0 40,0
0,2 0,2 0,4 |
1,0 20,0
0,1 ___ 0,3 |
27. Підприємство в наступному періоді запланувало випуск продукції в обсязі 10000 штук. Запас готових виробів на початок періоду становитиме 500 штук. На кінець планового періоду запаси виробів становитимуть: при дистрибуції в прямому каналі - 30 днів, при розподілі в ешелованому каналі - 20 діб (в днях реалізації). Витрати на одиницю продукції при її переміщенні в прямому каналі до замовника становлять 90 грн, при переміщенні в побічному (ешелованому) каналі - 50 грн. Відпускна ціна одиниці виробу - 70 грн. Витрати виробництва одного виробу - 30 грн. Встановлена дилерська знижка - 10% до відпускної ціни одиниці продукції. Ставка по банківських кредитах - 30 % річних. Знайти оптимальний канал дистрибуції виробів підприємства. Вказати суму прибутку від реалізації виробів за кожним з двох каналів дистрибуції.
28. Визначити розмір площі складу методом навантажень при наступних умовах: річний обсяг вантажів, що надходять на склад - 34000 т.; максимальна норма запасу - 40 діб; середнє розрахункове навантаження на 1 м2 площі складу - 8т/м2; коефіцієнт використання площі складу - 0,5; коефіцієнт нерівномірності надходження вантажів на склад - 1,4.
29. Підприємству необхідно обрати одного з трьох можливих постачальників комплектуючих деталей для виробництва виробу А. Розрахувати рейтинги кожного з постачальників, виходячи з додаткових даних, наведених нижче та зробити вибір постачальника. Критерії, за якими слід оцінювати постачальників та їх значимість (дані табл.1); експертне оцінювання якості виробів (дані табл.2); дані для розрахунку експертної оцінки на комплектуючі кожного з постачальників (табл.3); дані для розрахунку оцінки рівня послуг, що надаються безкоштовно (табл.4). Термін постачання, в днях: у першого постачальника - 10 днів, у другого - 9 днів, у третього - 8 днів. Умови оплати в першого та другого постачальників - за 20 днів до відправлення партій комплектуючих до споживача, у третього - за 15 днів до відвантаження партії.
Таблиця 1
Критерії |
Експертна оцінка, бали |
Коефіцієнт питомої ваги |
Рейтинг
|
1 |
2 |
3 |
4 |
Якість виробів Ціна Рівень послуг Термін постачання Умови оплати |
від 1 до 5 ___ “___ ___ “ ___ ___ “ ___ ___ “ ___
|
0,25 0,30 0,15 0,10 0,2 |
|
Загальний рейтинг |
|
1,0 |
|
Таблиця 2
Постачальники |
Обсяг постачання комплектуючих, штуки |
Наявність браку, штуки |
Якість виробів, бали |
1 |
2 |
3 |
4 |
перший |
500 |
20 |
|
другий |
500 |
--- |
|
третій |
500 |
|
|
Таблиця 3
Постачальники |
Ціна партії комплектуючих грн. |
Знижка в % до ціни |
Вартість постачаньпартії, грн |
Загаль на ціна закупів лі, грн |
Ціна , бали
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
перший |
20000 |
3 |
600 |
|
|
другий |
25000 |
5 |
350 |
|
|
третій |
22000 |
4 |
400 |
|
|
Таблиця 4
Постача-льники |
ВИДИ ПОСЛУГ |
Всього надано послуг |
Оцінювання (п’яти- бальна система) |
||||
інформа-ційні |
заміна брако- ваних вузлів |
впакування |
контролювання в дорозі |
розшук в разі втрати |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
перший |
+ |
|
+ |
|
+ |
|
|
другий |
+ |
+ |
+ |
|
+ |
|
|
третій |
+ |
+ |
|
+ |
+ |
|
|
30. Зі складу підприємства за адресою замовника необхідно відправити 60 тон металу. Відстань перевезення - 100 км. Споживачеві потрібно отримати метал за 3 години з моменту замовлення. За кожну хвилину затримання в постаанні металу замовник стягуватиме штраф в розмірі 0,5 грн за одну тону металу. Яким транспортом слід перевозити метал споживачеві? Додаткові дані наведено в таблиці.
Таблиця
Показники |
Автотранспорт |
Залізничний транспорт |
тариф, грн/ткм технічна швидкість, км/годин можливі втрати часу в процесі перевезення, годин зупинки перед світлофорами та семафорами зупинки на залізничних переїздах зупинки на шляху в разі непередбачених обставин. |
4,0 40,0
0,2 0,2 0,4 |
1,0 20,0
0,1 ___ 0,3 |
31. Підприємство отримає в наступному році основних матеріалів в обсязі 1500 тон. Постачальник зобов’язується відвантажити основні матеріали три рази на рік. Розрахувати норматив виробничого запасу основних матеріалів і витрати по зберіганню запасів основних матеріалів на складі при умові, що витрати становитимуть 150 грн на добу за кожну тонну матеріалів. Підготовчий запас за нормою - одна доба (в днях виробничого споживання).
32. Підприємством в наступному періоді заплановано річну програму випуску в обсязі 50000 штук. Запасу готових виробів на початок періоду є 500 штук. На кінець планового періоду запаси виробів становитимуть: при дистрибуції в прямому каналі - 20 днів, при розподілі в ешелованому каналі - 20 діб (в днях реалізації). Затрати на одиницю продукції при її переміщенні в прямому каналі до замовника становлять 80 грн, при переміщенні в побічному (ешелованому каналі) – 40 грн. Собівартість одиниці виробу - 200 грн. Витрати на виготовлення одного виробу 130 грн. Встановлена дилерська знижка - 10% до відпускної ціни одиниці продукції. Ставка по банківських кредитах - 20 % річних. Знайдіть оптимальний канал дистрибуції виробів. Вкажіть суму прибутку від реалізації виробів за кожним з двох каналів дистрибуції.
Відповісти на контрольне запитання за списком групи
Контрольні питання
1. Методи дослідження інтегральних показників логістики підприємства.
2. Методи теорії пізнання (аналіз, синтез, систематизації та узагальнення) інтегральних показників логістики підприємства.
3. Аналіз та синтез інтегральних показників логістики підприємства.
4. Систематизація інтегральних показників логістики підприємства.
5. Методи загального аналізу інтегральних показників логістики підприємства.
6. Методи порівняння та групування інтегральних показників логістики підприємства.
7. Графічні методи аналізу інтегральних показників логістики підприємства.
8. Методи комплексної оцінки інтегральних показників логістики підприємства.
9. Методи комплексної оцінки інтегральних показників логістики підприємства.
10. Методи факторного аналізу інтегральних показників логістики підприємства.
11. Методи аналітичного дослідження ступеня раціональності мобілізації ресурсів страхових компаній.
12. Методи аналітичного дослідження ступеня раціональності використання ресурсів страхових компаній.
13. Методи прогнозування інтегральних показників логістики підприємства.
14. Інформаційна база дослідження інтегральних показників логістики підприємства.
15. Класифікація інтегральних показників логістики підприємства.
16. Внутрішні інтегральні показники промислової логістики.
17. Зовнішні інтегральні показники промислової логістики.
18. Групи інтегральних показників логістики підприємства.
19. Ключові засоби дослідження результативності виробничих процесів.
20. Положення та аспекти формули успішності інтегрального менеджменту.
21. Ключові елементи інтегральних показників суб’єкта господарювання.
22. Показники, що відображають організацію логістичної діяльності підприємства.
23. Коефіцієнт зв'язку «постачальник - споживач».
24. Коефіцієнт готовності до постачання.
25. Показник кількості ланок логістичної діяльності.
26. Показники результативності логістичної діяльності у розрізі клієнта.
27. Показники успішності логістичної діяльності у розрізі її суб’єктів.
28. валовий показник результативності логістичної діяльності ( рентабельність логістичних витрат).
29. Визначення рівня досконалості логістичної діяльності підприємства.
30. Базові регулюючі логістичні показники.