Завдання на лабораторну роботу №3
Тестування методом "чорної скриньки" - це метод тестування програмного забезпечення, при якому перевіряється робота програми без знання її внутрішньої побудови та схеми роботи. Іншими словами, не маючи доступу до коду програми. Цей метод тестування може бути застосований практично до будь-якого рівня тестування програмного забезпечення: модульного, інтеграційного, системного або приймального тестування . Іноді цей метод називають тестуванням на основі специфікації.
Під «чорною скринькою» слід розуміти об'єкт дослідження, внутрішній устрій якого невідомо. Поняття «чорна скринька» було запропоновано У. Р. Ешбі. У кібернетиці воно дозволяє вивчати поведінку систем, тобто їх реакцій на різноманітні зовнішні впливи і в той же час абстрагуватися від їх внутрішнього устрою.
При цьому виді тестування конкретні знання коду програми, внутрішньої структури та знань програмування загалом не потрібні. Тестувальник знає, що саме має робити програмне забезпечення, але не знає, як саме вона це робить. Наприклад, тестувальник знає, що на певні вхідні дані програма повертає певний незмінний результат, але не знає про те, як саме програмне забезпечення створює вихідні дані.
Завдання 1.
Доповніть таблицю тест-кейсів та зареєстрований в Qase план наступними тестами:
0. Визначте, до якого виду у вас відносяться тест-кейси, які ви створили у лабораторній роботі №1.
1. Визначте класи еквівалентності вхідних даних для вашого завдання з лабораторної роботи №1. Напишіть тест-кейси до кожного класу.
2. Визначте межові значення для кожного класу вашої програми. Напишіть мінімум 5 тест-кейсів для межового тестування.
Завдання 2.
Створіть таблицю рішень для різних значень параметрів.
Приклад таблиці рішень:
Умова | П1 | П2 | П3 | П4 | П5 | П6 | П7 | П8 |
Якщо x>a/2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Умова, якщо a/3<x<b | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 |
Якщо x,а або b - не число | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 |
Дія | Не виводити нічого | Помилка | Вивести результат 2 виразу | Помилка | Вивести результат 1 виразу | Помилка | Вивести обидва результати | Помилка |
Завдання 3
Створіть Use Case діаграму та шаблони для програмного забезпечення, що виконувалося вами в минулому семестрі у курсі "Бекенд розробка мовою PHP". Use-case шаблони мають містити можливість, додавати, видаляти та переглядати відповідні операції.
№ | Завдання | Базовий клас |
1 | Перерахунок довжини: сантиметр, фут, дюйм, ярд в метр | value |
2 | Перерахунок маси: грам, фунт, пуд в кілограм | value |
3 | Перерахунок температури: град.фаренгейта, кельвін в град.цельсія | value |
4 | Перерахунок тиску: паскаль, бар, мм.вод.ст. в атмосфера | value |
5 | Перерахунок об’єму: кварта, галон, барель в літр | value |
6 | Перерахунок швидкості: м/с, миль/год, ярд/с в км/год | value |
7 | Перерахунок потужності: кінська сила, дж/с в кіловат | value |
8 | Перерахунок витрати: галонів/милю, літрів/милю, галонів/км в літрів/км | value |
9 | Перерахунок вартості валюти: фунт, євро, долар в гривню | value |
10 | Перерахунок тепловтрат матеріалів: бетон, цегла, дерево в пінопласт | value |
11 | Розрахунок площі 2D фігур: прямокутник, трикутник, коло | shape |
12 | Розрахунок периметру 2D фігур: трикутник, п’ятикутник, еліпс | shape |
13 | Розрахунок кількості обертів 2D фігур на задану довжину: ромб, коло, еліпс | shape |
14 | Розрахунок довжин діагоналей 2D фігур: прямокутник, трапеція, ромб | shape |
15 | Розрахунок центру ваги (тяжіння) 2D фігур: трикутник, трапеція, півколо | shape |
16 | Перевірка трикутника на: рівносторонній, рівнобедрений, прямокутний | shape |
17 | Перевірка чотирикутника на: квадрат, прямокутник, трапеція | shape |
18 | Розрахунок площі 3D фігур: призма трикутна, конус, циліндр | shape |
19 | Розрахунок об’єму 3D фігур: циліндр, конус, куля | shape |
20 | Розрахунок периметру 3D фігур: тетраедр, піраміда, призма п’ятикутна | shape |
21 | Матриці: перестановка рядків, колонок, обнулення рядків, колонок | operation |
22 | Матриці: обнулення елементів над/під головню та побічною діагоналями | operation |
23 | Матриці: розрахунок суми, середнього елементів вказаного рядка/колонки | operation |
24 | Матриці: дзеркальне відображення по вертикалі/горизонталі/обох діагоналях | operation |
25 | Матриці: пошук min/max елементів над/під головню та побічною діагоналями | operation |
26 | Матриці: розрахунок суми, середнього, добутку усіх елементів | operation |
27 | Матриці: знаходження суми та кількості додатних та від’ємних елементів | operation |
28 | Матриці: визначити кількість нульових, одиничних, парних, непарних елементів | operation |
29 | Матриці: додавання, віднімання, транспонування, порівнювання | operation |
30 | Матриці: кількість нульових/не нульових елементів над/під головню діагоналлю | operation |
31 | Статистичні оцінки одномірного масиву: середнє, дисперсія, медіана | operation |
32 | Статистичні оцінки одномірного масиву: математичне сподівання, мода, СКВ | operation |
Приклад Use Case-шаблону
Компонент Use-case: додавання нових даних
Ідентифікатор: UC-001
Назва Use case: Ввести дані нового масиву
Рівень: Системний
Актор: Користувач
Передумови: користувач переходить на даний стан із сторінки перегляду доданих записів
Успішне завершення тест-кейсу: доданий новий масив, для якого в наступній операції буде обчислено вибраний параметр
Неуспішне завершення тест-кейсу: масив не додано
Тригер: натискання кнопки "додати новий"
Основний сценарій:
1. Користувач переходить на сторінку перегляду всіх записів.
2. Користувач натискає кнопку "додати новий"
3. Користувач бачить перед собою форму для введення значень масиву та вибору операції
4. Після заповнення форми та натискання кнопки "додати", дані передаються в базу та проходять подальші обчислення.
Час відповіді сценарію: не більше 10 секунд.